دختر گل ما، رستا ،دختر گل ما، رستا ،، تا این لحظه: 10 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

مسافر كوچولوي ما

پروانه من .....

1392/4/31 9:13
نویسنده : نگارينا
158 بازدید
اشتراک گذاری

 

  هفته شانزدهم بارداري

با طولي به اندازه 11 سانتي متر و وزني حدود 110 گرم كودك شما به اندازه يك گلابي بزرگ شده است! با اين حال در سه هفته آينده او به سرعت رشد خواهد كرد؛ وزن او دو برابر شده و چند سانتي متر به طول او اضافه خواهد شد. اكنون اعضاي قسمت پاييني بدن او بيشتر رشد كرده اند. سر او صافتر قرار گرفته است و چشمهاي او در جلوي صورتش جاي دارند. گوشهاي او هم در نزديكي محل نهايي شان قرار دارند. برخي از اندامهاي بدن او كه كامل تر هستند (از جمله سيستم گردش خون و مجاري ادراري) مشغول فعاليت مي باشند. قلب او روزانه در حدود 25 ليتر خون را پمپ مي كند و كل خون او چندين بار در تمام بدن او مي چرخد و در اواخر دوران حاملگي اين مقدار به حدود 190 ليتر افزايش مي يابد. پوست سر او نيز در حال شكل گيري است، هر جند موهاي او هنوز هم قابل تشخيص نيستند.در این زمان چشم‌ها و گوش‌ها به جلوتر حرکت می کنند و عضلات گردن نیز قوی‌تر شده و سر نیز حرکت می کند. چشمهاي او با اينكه بسته هستند به آرامي حركت مي كنند و حتي رشد ناخنهاي انگشتان پاي او آغاز شده است.

اکنون در هفته آخر ماه چهارم هستید.او در این زمان قادر به لگد زدن می باشد و پاهایش کاملاً از دستهای او بلندتر است و آنها را مانند شنا کردن در دریا حرکت می دهد. در این زمان شما قادر خواهید بود تا بعضی از حرکات او را احساس کنید. بعضی از مادران می گویند که حسی شبیه به حس بال زدن پروانه را احساس می کنند و برخی از مادران نیز تا هفته 24 چیزی را احساس نمی کنند.

پي نوشت : آخ چقدر دلم گلابي خوااااااااااست ....از خود راضی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

سارا و دلساش
31 تیر 92 12:30
اكه تو دختر نبودي ، من اسمم رو عوض ميكنم.....
خاله زهرا
31 تیر 92 13:14
اینجا برای از تو نوشتن هوا کم است دنیا برای از تو نوشتن مرا کم است دریا و من چه قدر شبیهیم گرچه باز من سخت بیقرارم و او بیقرار نیست
متين
1 مرداد 92 12:52
خاله دون كي اندازه كدو ميشي بياي بيرون بخورمت آخه كدو هم خيلي دوست دارم،قربونت برم مامان ميدونه چرا نيومدم يه كم دلم گرفته ست و يه كمم سرشلوغي دارم، دعا كن خاله برات يه دوست پسر بيارههههههه
متين
1 مرداد 92 13:01
خاله دون كي اندازه كدو ميشي بياي بيرون بخورمت آخه منم كدو خيلي دوست دارم ، قربونت برم مامان ميدونه هم يه كم دلم گرفتست هم سر شلوغي دارم دعا كن خاله برات يه دوست پسر بياره تازه به خاله سارا بگو خاله متين قبلا مامانمو سونو كرده گفته دخملم
نونیش
2 مرداد 92 11:47
سارا منم تو شرط بندیت شریکم... نگار خیلی خوشحالم که حس خوبی داری.از صمیم قلب واست دعا میکنم که همیشه شاد باشی و متین هم واسش دوست پسر بیاره