دختر گل ما، رستا ،دختر گل ما، رستا ،، تا این لحظه: 10 سال و 3 ماه و 17 روز سن داره

مسافر كوچولوي ما

زایمان طبیعی یا سزارین

1392/10/2 16:46
نویسنده : نگارينا
143 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

هفته سی و هشتم بارداری :

به شما تبریک می گوئیم، بارداری شما به تکمیل دوره رسیده است که شامل هفته‌های 38 تا 42 می‌شود. كودك شما حسابي چاق شده است! او بين 2720 تا 3400 گرم وزن دارد (پسرها معمولا كمي سنگين تر از دخترها هستند) و طول بدن او نيز بين 48.2 تا 50.8 سانتي متر است. او مي تواند خيلي محكم چنگ بيندازد كه اين را هم به زودي مي توانيد با انگشت خود امتحان كنيد! اندامهاي او كاملا رشد كرده و در مكان نهايي خود قرار دارند. ولي ريه ها و مغز او هرچند به اندازه اي رشد كرده اند كه بتوانند فعاليت كنند اما تا زمان تولد و مدتي پس از آن نيز به رشد خود ادامه مي دهند.موعد تقریبی وضع حمل شما در اواسط این دوره می باشد. به زودی می توانید کودک خود را در آغوش گرفته و به چشمان او نگاه کنید و به او برای آمدن به این دنیا خوشامد بگوئید. تمام اعضا و سیستم های فیزیکی او در جای درست قرار گرفته اند. او در این زمان تمام مایعات و چربی‌های محیط اطراف خود را گوارش می کند. بدن کودک در این دوره تمامی این ترکیبات عجیب را به ماده ای تیره رنگ به نام مامیزه ((Meconium تبدیل می کند. اکنون هنجره و شش‌های او آماده فریاد زدن هستند، همان صدایی که هنگام تولد خواهید شنید.فكر مي كنيد چشمهاي كودك شما چه رنگي هستند؟ ممكن است نتوانيد به درستي پاسخ دهيد. اگر چشمان او قهوه اي باشند احتمالا به همين رنگ باقي خواهند ماند. اگر رنگ چشمانش خاكستري تيره يا آبي پررنگ باشد ممكن است به همين رنگ باقي بمانند و ممكن است تا 9 ماهه شدن نوزاد سبز فندقي يا قهوه اي شوند. اين امر بدان خاطر است كه امكان دارد عنبيه كودك (بخش رنگي چشم او) در ماههاي اول پس از تولد رنگدانه بيشتري ذخيره كند. به همين دليل امكان ندارد كه رنگ چشمهاي او روشن تر يا آبي تر شوند. عنبيه هاي سبز فندقي و قهوه اي بيشتر از عنبيه هاي آبي يا خاكستري رنگدانه دارند.


دخترم امروز هفته 38 را آغاز کردیم و دیگه از امروز تا نهایتا" 14 دی ماه تو را در آغوش خواهم کشید دلبرکم بغل. من قصد داشتم با زایمان طبیعی تو را به دنیا بیاورم لبخند اما طبق نظر هر دو دکترم به علت کوچک بودن لگنم بهتر است سزارین بشم و تاریخ 7 دی را پیشنهاد دادند که تا آن روز ما 38 هفته و 5 روز خواهیم بود فرشتهولی من و بابایی تصمیم گرفتیم که برای اینکه شما تا هر وقت که دوست دارین تو شکم مامانی بمونید تا 14 دی ماه هم صبر کنیم ،قلب اگر تا آن روز خواستی بیای که قدمت بر چشم و ما سریعا" خودمون را میرسونیم بیمارستان ماچو گرنه که روز 14 دی ماه بهترین روز زندگی ما خواهد بود .هورا

 

 

امروز اربعین حسین است ، اربعین سردار شجاع و علمدار با وفا ..........

چهل روز است که چله نشین غربت توایم یا مولا ......

مددی یا مولا ...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (6)

دلسارا
2 دی 92 16:10
نگار جون لطفا به حرف دکترات گوش بده . به من گفت بچه چون کوچیکه یعنی شرایط رحم برای رشدش مناسب نیست و باید به دنیا بیاد . فکر نکن هر چی بیشتر بمونه بزرگتر میشه . من اگه دو روز دیرتر رفته بودم بچه به خاطر بی آبی دور از جونش خفه شده بود. پیشنهاد من به تو این هست که به دکترهات و حرفشون اعتماد کنی . ببخشید دخالت کردم .
مروارید سفید
4 دی 92 2:34
سلام نگار جون من همیشه خواننده خاموش وبلاگت هستم ولی این بار طاقت نیاوردم هیچی نگم ما خاله های تیر ماهی همه منتظر دخمل گلت هستیم منم با سارا کاملا موافقم بهتره به حرف دکترها گوش کنی بی صبرانه منتظر خبر تولد رستا جون هستم
نگار
6 دی 92 11:41
مرسی دوستای گلم که نگران من و دخملم هستین اما من حواسم هست دو تا دکتر میرم و مرتب همه چیز را چک میکنم انشا.. هم بزودی خبر اومدم رستا را بهتون میدم
خاله پونه
6 دی 92 18:32
سلام خاله نگار عزیز انشالله رستا جونم بسلامتی بدنیا بیاد عزیزم به حرف دکترات گوش کن من 39 هفته تمام سز شدم بچه هم رشدش کامل بود و هم وزنش عزیزم بهرحال ما منتظر دخمل طلا هستیم اصلا هم نترس خیلی راحت سز میشی گلم
نونیش
8 دی 92 7:55
ما منتظر خبرهای خوبیم
سیده فاطمه
9 دی 92 6:28
از اشتیاق دیدنت لبریز لبریزم