دختر گل ما، رستا ،دختر گل ما، رستا ،، تا این لحظه: 10 سال و 3 ماه و 16 روز سن داره

مسافر كوچولوي ما

نیمه راه عاشقی .....

1392/5/28 11:39
نویسنده : نگارينا
1,375 بازدید
اشتراک گذاری

 هفته بیستم بارداری

وزن كودك شما به 320 گرم رسيده است. طول بدن او نيز از فرق سر تا باسن برابر 16.5 سانتي متر و از فرق سر تا پاشنه پا به صورت كشيده و صاف حدود 25 سانتي متر است. (در بيست هفته اول طول بدن كودك را از سر تا باسن محاسبه مي كنيم. بعد از آن طول بدن او را از سر تا نوك انگشتان پا محاسبه مي كنيم. زيرا در بيست هفته اول پاهاي كودك خميده شده و در مقابل نيم تنه بالايي او قرار گرفته اند و به سختي مي توان طول آنها را اندازه گرفت).
يك ماده چرب و سفيد رنگ بنام ورنيكس تمام بدن كودك را مي پوشاند تا از پوست او در مدت طولاني غوطه ور بودن در مايع آمنيوتيك محافظت كند. اين پوشش نرم و ليز حركت كودك در مجراي زايمان را نيز آسان تر مي كند.
عمل بلعيدن توسط كودك بيشتر انجام مي شود كه يك تمرين خوب براي دستگاه گوارش او است. او مكونيوم نيز توليد مي كند كه يك ماده چسبنده و سياهرنگ است و مخلوطي از سلولهاي مرده ترشحات دستگاه هاضمه و همچنين مايع آمنيوتيك بلعيده شده مي باشد. اين ماده در روده هاي او جمع مي شود و در اولين مدفوع او پس از تولد از بدنش خارج مي شود (البته بندرت برخي از كودكان اين ماده را در رحم يا در طول زايمان دفع مي كنند).در این زمان از بارداری، اثر انگشتان دست و پاهای کودک که منحصر به فرد هستند نمایان می شوند. در این زمان او برای اولین نفسهای خارج از رحم، تمرین می کند و قفسه سینه خود را منقبض و منبسط می کند. در این هفته، غدد تناسلی او نیز به رشد کامل رسیده اند.

 

پی نوشت : خوشگل مامان به نیمه راه رسیدیمقلب ، روزهای سخت ولی قشنگی را با هم پشت سر گذاشتیم و روزهای قشنگ تری را در پیش داریم پس قول بده که به همین خوبی رشد کنی و سالم و تپل بیای بغلم بغل، گرچه این چند روزه سرما خوردگی من را بیحال کرده و نتونستم برات بنویسم اما امیدوارم تو سرما نخورده باشی گلم ماچ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

متين
28 مرداد 92 12:26
20 هفتگيت مبارك خاله دون، الهي 40 هفته شي
خاله زهرا
28 مرداد 92 13:41
با ساعت دلم وقت دقیق آمدن توست من ایستاده ام مانند تک درخت سر کوچه با شاخه هایی از آغوش با برگ هایی از بوسه با ساعت غرورم اما ! من ایستاده ام با شاخه هایی از تابستان با برگ هایی از پاییز هنگام شعله ور شدن من، هنگام شعله ور شدن توست ها ... چشم ها را می بندم ها ... گوش ها را می گیرم با ساعت مشامم اینک : وقت عبور عطر تن توست
سارا و دلساش
29 مرداد 92 11:07
الهي من قربونت برم ، چه زود گذشت....
سیده فاطمه
30 مرداد 92 6:28
خدا پشت و پناهش باشه اگه دخمل بشه اسمشو چی میذاری؟
نونیش
31 مرداد 92 9:38
ما همه لحظه شماریم که فرشته کوچولوت قدم توی زندگیت بذاره