دختر گل ما، رستا ،دختر گل ما، رستا ،، تا این لحظه: 10 سال و 3 ماه و 18 روز سن داره

مسافر كوچولوي ما

آرزوی من .....

1392/4/25 12:13
نویسنده : نگارينا
135 بازدید
اشتراک گذاری

 

هفته پانزدهم بارداری

اكنون طول بدن كودك شما از فرق سر تا پا حدود 10 سانتي متر، و وزن او در حدود 80 گرم است. كودك شما اكنون عمليات دم و بازدم را با مايع آمنيوتيك (به جاي هوا) انجام مي دهد كه به رشد كيسه هاي هوا در ريه هاي او كمك مي كند. اكنون اندازه پاهاي او بزرگتر از دستهاي او شده است، و مي تواند همه مفصلها و اعضايش را حركت دهد. اين بدان معني است كه دستهاي او بهتر كار مي كنند. غده هاي عرقي به تدريج ظاهر مي شوند و با اينكه پلك چشمهاي او بسته است، چشمانش مي توانند نور را احساس كنند. اگر شما يك نور شديد را به طرف شكم خود بتابانيد، احتمالا كودك شما روي خود را از نور برمي گرداند. در اطراف كودك شما چيز زيادي وجود ندارد كه او بتواند مزه آن را امتحان كند، اما اندام چشايي او در حال ظاهر شدن است.در این زمان موهای کوچکی بر روی بدن او خواهد رویید که قبل از تولد می ریزند. رنگ موی بدن او هرچه که باشد تغییر خواهد کرد. همزمان ابروهای او نیز شروع به پر شدن می کنند. بچۀ شما در این زمان سکسکه نیز می کند اما بدلیل وجود مایعات در گلوی او، صدایی نخواهد داشت در این زمان امعاء و احشای او به تکمیل شدن مشغول هستند.

 

مــی دانـــی اگـــر هرروز دوباره تو را آرزو می کنم برای بـی آرزو بودن من نیست ...

شــایـــــد آرزویــی زیبـــاتــر از تـــو ســراغ ندارم ..

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

سارا و دلساش
25 تیر 92 20:35
جه جالب ..... نونيش ديروز سراغ تو رو از من ميكرفت......
خاله زهرا
29 تیر 92 10:17
وتو و عشق واین روزهايي که خاطره ای میسازی و آب وآرامش و یک حس تکراری زیبا وبازهم گفتن این جمله "دوستت دارم"